Blogi 07.02.2023

Autohaveri kuten parkkipaikkakolhu, kolarivahinko tai tuulilasivaurio tapahtuu useimmiten yllättäen ja harvalla meistä on aikaisempaa kokemusta sen hoidosta. Silloin onkin tärkeää saada tukea ja osaavaa palvelua asian hoitamiseksi.

Monelle autoilijalle auton kolari- tai lasivaurio voi olla ensimmäinen laatuaan, vaikka ajokortti olisikin ollut taskussa jo useamman vuoden. Silloin voi olla epäselvää, miten tulisi edetä. Onkin tärkeää, että vauriokorjaamolla osataan opastaa asiakasta uuden asian edessä ja tarvittaessa rauhoitella tilannetta. Usein kyse on onneksi vain ruttuun menneestä pellistä ja se saadaan kyllä korjattua kuntoon.

Autoklinikan asiakastyytyväisyys on alan huipputasoa

Autoklinikan asiakaspalvelijat ovat vauriokorjausalan ammattilaisia ja ensiluokkainen palvelu sekä korkea korjaustyön laatu ovat meille kunnia-asia.

Tämä näkyy myös asiakkailtamme saamastamme palautteessa. Olemme mitanneet asiakastyytyväisyyttä jo kahdeksan vuoden ajan ja vuosi toisensa jälkeen se on pysynyt erinomaisella tasolla. Viime vuonna Autoklinikan asiakkailta saamien arvosanojen keskiarvo oli 9,42 (asteikolla 0-10). Se on luku, johon harva vauriokorjaamoalan yritys yltää.

Sinua voisi kiinnostaa myös: Asiakkaiden hymy ja helpotus palkitsee

Miten mittaamme asiakastyytyväisyyttä?

Jokainen Autoklinikalla asioinut asiakas saa korjauksen jälkeen tekstiviestin, jossa hän voi arvioida saamansa palvelun asteikolla 0-10. Vastausten perusteella laskemme arvosanojen keskiarvon sekä yleisesti asiakastyytyväisyyden mittaamiseen käytetyn NPS-indeksin (Net Promoter Score).

NPS-indeksi kertoo vahvasti palveluumme tyytyväisten ja meitä mielellään suosittelevien asiakkaiden määrän (arvosana 10 tai 9) suhteessa vähemmän tyytyväisten asiakkaiden määrään (arvosana 0-6).

Viime vuonna Autoklinikan asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 26 452 asiakastamme, vastausprosentin ollessa 48 %. Heistä yli 90 % antoi Autoklinikalle arvosanaksi 9 tai 10. Kriitikoita eli arvosanan 0-6 antaneita, oli 1,7 % vastaajista.

Vastausten pohjalta laskettu NPS-lukumme oli viime vuonna 88,33. Se on kova suoritus ja siihen yltää vain harva NPS-indeksiä käyttävistä yrityksistä.

Kokemuksia Autoklinikasta

Korkeasta asiakastyytyväisyydestä kertoo myös asiakkaidemme mukavat kommentit. Usein saamassamme palautteessa toistuu odotusten ylittäminen, asioinnin helppous sekä henkilökunnan ammattitaito. Uskommekin, että juuri näiden tekijöiden ansiosta Autoklinikan asiakkaat ovat valmiita suosittelemaan meitä myös muille.

 

Vuosien varrella on korjaamojemme henkilökuntaa kiitetty myös paikallislehtien palautepalstoilla, käsin kirjoitetuilla kirjeillä sekä suklaa- ja pullatervehdysten kera.

Kaikki mukava palaute lämmittää mieltä ja motivoi meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Toki joskus tulee myös negatiivista palautetta, mutta hyvin ja nopeasti hoidettu reklamaatio voi kääntyä myös positiiviseksi asiaksi, jos se hoidetaan oikein.

Autoklinikan asiantuntijat auttavat autovahinkojen hoidossa 24/7

Autoklinikat palvelevat pelti- ja lasivaurioiden hoidossa jo lähes 60 pisteen voimin ja reippaat asiakaspalvelijamme auttavat mielellään kaikissa vahingon hoitamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Asiakaspalvelutiimimme palvelee valtakunnallisesti numerossa 020 773 7437 ja on tavoitettavissa arkisin klo 8-18. Muina aikoina puhelut ohjautuvat valtakunnalliseen päivystysnumeroomme, joka auttaa 24/7.

Autoklinikat ovat kaikkien vakuutusyhtiöiden valtuuttamia kolari- ja lasikorjaamoja. Korjaamme kaikki merkit ja mallit tarkasti auton alkuperäisiä ohjeita noudattaen.

Tervetuloa palveltavaksi Autoklinikalle jos pelti- tai lasivaurio yllättää,

Pentti Oksanen

Myynti ja sidosryhmäsuhteet

Pentillä on pitkä kokemus autoalasta etenkin yritysautoilun saralta. Hän vastaa Autoklinikalla palveluiden myynnistä yritys- ja vakuutusyhtiöasiakkaille.