Autoklinikan lemmikkitarra -kampanja pääsi Finnish Comms Awards -kilpailun finaaliin

Autoklinikka on yhdessä OSG Viestinnän kanssa finalistina Wow-kategoriassa arvostetussa Finnish Comms Awards -kilpailussa. Finaalin yltänyt lemmikkitarra-kampanja on monella tapaa poikkeuksellinen ja sen saama suosio yllätti iloisesti. Kampanja on hieno osoitus myös Autoklinikan vastuullisuustyöstä.
Alun perin autoon kiinnitettävät magneettitarrat suunniteltiin kampanjaan, joka oli saanut paljon positiivista huomiota maailmalla. Liikenneturvallisuuden asiantuntijoiden mukaan kampanja ei olisi kuitenkaan toiminut Suomessa, joten siitä päätettiin luopua.
– Näin olimme tilanteessa, jossa meillä oli tuhansia tarroja magneettipohjalla, mutta ei käyttöä niille. Päädyimme yhdessä viestintätoimistomme kanssa ideoimaan, miten tarrat saataisiin hyödynnettyä uudestaan, kertoo markkinoinnista ja viestinnästä Autoklinikalla vastaava Heli Avikainen.
Uusi idea syntyi helpottamaan autoilevien lemmikinomistajien arkea ja tarrat päällystettiin uudestaan. Nyt lemmikinomistaja voi viestiä magneettitarran avulla, että lemmikki on autossa hetken aikaa yksin, mutta auton ilmastointi on päällä. Magneettipohjan ansiosta tarra on helppo kiinnittää ja poistaa autosta ja sitä on kätevä säilyttää, vaikka auton hansikaslokerossa.
Kampanjan tarpeellisuutta tuki myös Autoklinikan tekemä asiakaskysely*. Sen tulosten perusteella moni autonomistaja kokee, että jättäessään lemmikin ilmastoituun autoon yksin, joku ohikulkija ajattelee sen olevan hädässä.
– Tarrojen uusi käyttötarkoitus osoittautui varsinaiseksi hitiksi, mikä oli meillekin mukava yllätys. Kampanja on saanut runsaasti positiivista palautetta autoilevilta lemmikinomistajilta, ja tuhannet ihmiset ovat tulleet korjaamoillemme noutamaan tarroja. Moni on myös sosiaalisessa mediassa kiitellyt ideaa ja vinkannut siitä myös tuttavilleen, Avikainen kertoo.
Kovatasoinen Finnish Comms Awards houkutteli tänä vuonna ennätysmäärän osallistujia. Kilpailuun jätettiin peräti 173 viestintätyötä lähes 30 eri toimistosta. Kilpailu järjestetään 14. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Lisätietoa magneettitarrasta löydät täältä.
*Kyselyn toteutti Syno International Omnibus-tutkimuksena 12.–16. tammikuuta 2024. Kyselyyn vastasi verkossa 1 000 yli 18-vuotiasta suomalaista.
Lisätietoa Autoklinikasta
Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa autosi lasi- ja kolarivaurion korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Korjaamme kaikki automerkit niiden ikään tai kokoon katsomatta.
Valtakunnallinen palveluverkostomme kattaa 61 pistettä ympäri Suomen. Pääkaupunkiseudulla tarjoamme myös auton huoltopalveluja kolmessa merkkihuollon pisteessämme: Konalassa, Alppilassa ja Pitäjänmäessä.
Autoklinikkalaiset ovat harvinaisen osaavaa porukkaa, jotka välittävät aidosti autostasi ja ovat ylpeitä työnsä laadusta. Korjaukset teemme vastuullisesti ympäristöä kunnioittaen. www.autoklinikka.fi

Ota yhteyttä