Tiedotteet 27.06.2019

Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa toimivan vauriokorjaamoketju Werkstan uutena konsernijohtajana aloittaa 19. elokuuta ruotsalainen Catherine Sahlgren, joka toimii tällä hetkellä Teknikmagasinetin toimitusjohtajana. Hänellä on 20 vuoden johtajakokemus palvelu- ja kuluttajaliiketoiminnasta.

Catherine Sahlgren aloittaa elokuussa konsernijohtajana vauriokorjausalan Pohjoismaiden suurimmassa yrityksessä Werkstassa. Hänen asemapaikakseen tulee Werkstan pääkonttori Tukholmassa, mutta hänen työkenttänään on kaikki Pohjoismaat ja myöhemmin myös muu Eurooppa.

”Meidän ja pääomistajamme Procuritaksen tavoitteena on rakentaa Pohjoismaiden paras vauriokorjaamoketju, jolla on hyvin korkea asiakastyytyväisyys ja alan johtavat teknologiaratkaisut ja prosessit. Haluamme olla vakaa kumppani niin vakuutusyhtiöille kuin loppuasiakkaillemmekin. Catherine yhdessä Patrikin kanssa auttaa meitä näiden tavoitteiden edistämisessä, kuten myös nimityksen myötä kasvava johtoryhmämme”, Werkstan hallituksen puheenjohtaja Mikael Roos sanoo.

Werkstan nykyinen konsernijohtaja Patrik Puskala siirtyi Werkstan johtoon vuonna 2016, kun Autoklinikka ja Werksta yhdistyivät. Yritys on kasvattanut yhdistymisen jälkeen toimintaansa merkittävästi Ruotsissa ja Suomessa sekä laajentunut Norjaan. Puskala jatkaa yhtiön suurimpana henkilöomistajana ja konsernin hallituksen jäsenenä. Puskala toimii lisäksi Suomen toimintojen toimitusjohtajana.

”Tämä on suunniteltu askel, jolla vahvistamme voimakkaasti kasvavan yrityksemme organisaatiota. Uskon, että Catherinen vahva kokemus Ruotsin markkinoiden ja pohjoismaisten organisaatioiden johtamisesta tukee hyvin yrityksemme kasvua. En ole jättämässä Werkstaa, vaan jatkan toiminnan kehittämistä uudesta roolista”, Puskala sanoo.

Kauppatieteiden maisteriksi kouluttautunut Sahlgren on toiminut aiemmin Selectan Pohjoismaiden toimitusjohtajana ja sitä ennen Pressbyrånin toimitusjohtajana. Tällä hetkellä hän toimii myös Tikkurila Oyj:n hallituksen jäsenenä.

”Olen iloinen, että pääsen yhdessä osaavien werkstalaisten kanssa luomaan vauriokorjausalan vahvinta pohjoismaista brändiä ja parasta asiakaskokemusta. Jatkamme toimialan kehittämistä yhdessä vakuutusyhtiöiden ja muiden kumppaniemme kanssa”, Salhgren sanoo.

Werksta Group on Pohjoismaiden johtava vauriokorjaamoketju, jolla on yli 60 toimipistettä Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Konserni työllistää 700 ammattilaista, ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli yli 100 miljoonaa euroa. Werksta haluaa olla vakuutusyhtiöiden ja autoilijoiden ensisijainen valinta autovahingon sattuessa, ja sen tavoitteena on saavuttaa toimialan korkein asiakastyytyväisyys.

Lisätiedot:
Mikael Roos