Tiedotteet 10.05.2021

Virroilla jo lähes 60 vuotta toimineen Saarimäen kolarikorjaamon yrittäjä vaihtuu, ja samalla korjaamo liittyy osaksi Autoklinikan palveluverkostoa. Toimipisteen varustelua ja tiloja päivitetään perinteitä kunnioittaen, palveluvalikoiman pysyessä ennallaan. Jyrki Saarimäki jatkaa korjaamon toiminnan tukemista omalla hinauspalvelullaan.

Pitkäaikaisen ja luotetun Saarimäen kolarikorjaamon liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle. Uusi yrittäjä on Alavudella Korikorjaus Jii & Jiistä vastaava Jari Rintamäki. Samalla Saarimäen kolarikorjaamo liittyy osaksi Autoklinikan yrittäjäverkostoa.

– Isäukko perusti Saarimäen kolarikorjaamon vuonna 1963. Itse olen kulkenut mukana korjaamolla pikkupojasta asti ja osakkaaksi liityin vuonna 1990. Olen erittäin ylpeä perheemme tekemästä työstä korjaamoyrittäjinä, mutta viime vuosina veri on vetänyt enemmän tien päälle ja hinaustoimintaan. Tuntuu siltä, että nyt on oikea aika keskittyä siihen ja luovuttaa korjaamotoiminta uusiin osaaviin käsiin – ja on hienoa, että nimenomaan Jari saatiin jatkamaan elämäntyötä Virroilla, Jyrki Saarimäki toteaa.

– Olen pyörinyt Virroilla paljon elämäni aikana, ja kylällä kuulee aina hyvää Saarimäen korjaamosta. Lisäksi olen tuntenut Jyrkin jo pidempään, joten toiminnan jatkaminen tuntuu luontevalta. Koen ennen kaikkea tärkeäksi pitää valoja päällä pienemmillä paikkakunnilla, joista olisi pitkä matka korjauspalvelujen ääreen ilman paikallistoimijoita. Tähän olemme panostaneet tuntuvasti Alavudella, ja jatkossa pidämme paikallispalvelun saatavuudesta ja laadusta huolta myös Virroilla, Jari Rintamäki selittää.

Toimipiste palvelee maanantaista perjantaihin klo 8–16 tutussa osoitteessa Kiertotie 5. Korjaamon julkisivu ja sisustus saavat yrittäjäverkostoon liittymisen myötä Autoklinikka-ketjun yhtenäisen ilmeen. Virroilla hoidetaan jatkossakin pienet peltivauriot ja lasivauriot, kun taas kookkaammat pelti- ja rakennevauriot korjataan Alavuden toimipisteessä.

– Virroilla nähdään tässä tapauksessa loistava yhdistelmä paikallista ja valtakunnanlaajuista toimintaa. Autoklinikka-ketjun tuki mahdollistaa elinvoimaisen palvelun paikallisesti kasvukeskuksiin siirtymisen sijaan. Saarimäen kolarikorjaamo taas täydentää Autoklinikan palveluverkostoa auttaen meitä palvelemaan paremmin sekä paikallisia kuluttaja-asiakkaita ja Virtain alueen aktiivista mökkiliikennettä että yritysasiakkaitamme, Autoklinikan franchising-toiminnoista vastaava Johannes Marttila sanoo.

Johannes Marttila
Puh: 040 571 1440