Tiedotteet 25.01.2021

Autovahinkoalan johtavana toimijana tunnettu Autoklinikka aloittaa yhteistyön Rinta-Joupin Autoliikkeen kanssa. Autoklinikka-ketju vastaa jatkossa Rinta-Joupin Autoliikkeen korikorjauspalveluista Oulussa, Rovaniemellä ja Mikkelissä.

Autoliikkeen vahinkokorjaustoiminta siirtyy Autoklinikalle Oulussa, Rovaniemellä ja Mikkelissä 1. helmikuuta 2021 alkaen. Toiminta jatkuu kullakin paikkakunnalla Rinta-Joupin Autoliikkeen omissa tiloissa, eli asiakkaat löytävät palvelut edelleen totutuista sijainneista.

– Autoklinikka on viime vuosien aikana rakentanut vahvaa valtakunnallista palveluverkostoa, joka muodostuu sekä omista korjaamoista että Autoklinikka-yrittäjistä. Toimintamme kulmakivinä ovat asiakastyytyväisyys ja korkea korjaustyön laatu. Tämä työ kantaa nyt hedelmää, kun Rinta-Joupin Autoliike luottaa käsiimme vahinkokorjaustoimintansa kolmella tärkeällä paikkakunnalla, Autoklinikan toimitusjohtaja Patrik Puskala kertoo.

Rinta-Joupin Autoliikkeen vahinkokorjaushenkilöstö siirtyy näissä pisteissä vanhoina työntekijöinä Autoklinikan palvelukseen. Muu huoltotoiminta jatkaa kyseisissä toimipisteissä ennallaan.

– Tämä yhteistyö on meille luontainen askel kohti merkkiliikeyhteistyötä ja olemme iloisia, että Rinta-Joupin Autoliike Suomen tunnetuimpana autoalan toimijana on valinnut meidät kumppanikseen. Olen vakuuttunut, että yhteistyö tuo hyötyä erityisesti yhteisille asiakkaillemme, Puskala lisää.

– Rinta-Joupin Autoliikkeen korikorjaustoiminta on ollut pienimuotoista Oulussa, Mikkelissä ja Rovaniemellä. Keskitymme jatkossa omalta osaltamme näillä paikkakunnilla omaan osaamisalueeseemme, autojen myyntiin, huoltoon sekä korjaamiseen. Yhteistyön myötä asiakkaat saavat kuitenkin edelleen samasta paikasta kaikki palvelut Autoklinikan toimiessa meidän tiloissamme vahinkokorjaamopalvelujen tuottajana, kertoo Rinta-Joupin Autoliikkeen toimitusjohtaja Sami Kankaanpää.

Patrik Puskala
Puh: 050 594 4085
Email: patrik.puskala@autoklinikka.fi

Sami Kankaanpää
Rinta-Joupin Autoliike
Puh: 044 599 4247
Email: sami.kankaanpaa@rinta-jouppi.com
www.rinta-jouppi.com

Autoklinikka-yhtiöt on autojen pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaamiseen erikoistunut, kaikkien vakuutusyhtiöiden hyväksymä monimerkkikorjaamoketju. Vuonna 1992 perustettu Autoklinikka palvelee asiakkaitaan jo yli 40 pisteessä. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna noin 50 MEUR ja se työllistää yli 350 alansa ammattilaista. Vuosittain Autoklinikoilla korjataan lähes 40 000 kolhittua tai kolaroitua autoa. Autoklinikka on myös Tesla-sähköautojen auktorisoitu vahinkokorjaamoketju Suomessa. Autoklinikan kasvustrategian tavoitteena on tarjota alan parasta vahinkokorjauspalvelua sekä toimia autokorjaamoalan suunnannäyttäjänä. Autoklinikka on osa pohjoismaista Werksta-konsernia. www.autoklinikka.fi

Rinta-Joupin Autoliike on Suomen johtava autokauppaketju, joka on tehnyt rehtiä autokauppaa jo vuodesta 1953 lähtien. Meillä on 24 toimipistettä Helsingistä Rovaniemelle ja kaikkiin valikoimamme yli 4 000 ajoneuvoon voi tutustua rinta-jouppi.com:ssa, missä ja milloin vain. Edustamme 12 henkilö- ja pakettiautomerkkiä sekä 7 matkailuajoneuvomerkkiä. Myymme yli 27 000 ajoneuvoa vuodessa ja ammattitaitoinen huoltoverkostomme palvelee asiakkaita 11 paikkakunnalla. Liikevaihtomme on yli 400 miljoonaa euroa vuodessa ja työllistämme lähes 600 henkilöä.