Tiedotteet 06.09.2017

Autoklinikka on nyt Teslan auktorisoima vauriokorjaamoketju. Autoklinikka-liikkeet luovat ensimmäistä kertaa Suomeen laajan palveluverkoston, jonka koulutetut korjaajat tarjoavat kattavaa vauriokorjausta Tesla-asiakkaille.

– Pyrimme Autoklinikalla jatkuvasti vahvistamaan osaamistamme. Tästä syystä lähdimme mahdollisuuden avautuessa epäröimättä toteuttamaan laajaa Tesla-korjauspalveluiden verkostoa Suomeen, kertoo Autoklinikan toimitusjohtaja Patrik Puskala.

Autoklinikka on osa pohjoismaista Werksta-konsernia. Ruotsissa Werksta-korjaamot ovat korjanneet Tesla-sähköautoja jo vuodesta 2014 kuudessa eri korjaamossaan. Suomen Autoklinikka-korjaamojen myötä Werksta-konsernista tulee maailman suurin Teslan auktorisoima vauriokorjaamoketju 11 eri korjaamolla.

Viimeisintä osaamista Autoklinikan korjaamoilla

Teslan suorituskykyiset sähköautot ovat teknisesti kehittyneitä ja vaativat viimeisintä tietämystä korjaajiltaan. Autoklinikan työntekijät tuntevatkin monipuolisten koulutusten ansiosta hyvin Tesla-ajoneuvojen sähköiset ja mekaaniset ominaisuudet, alumiinihitsauksen, koritekniikan ja vauriokorjauksen erityisvaatimukset.

– Useimmista henkilöautoista poiketen Teslojen korirakenteet ovat täysin alumiinisia. Tämä yhdistettynä tietotekniikan vahvaan rooliin tekee ajoneuvoista haastavia korjata. Ammattikorjaajamme ovat innoissaan saadessaan uusia haasteita perinteisen vauriokorjauksen rinnalle, toteaa Autoklinikalla korjaustyön laadunvalvonnasta vastaava Tapio Ikävalko.

Vaativimmat rakennevauriot hoidetaan Autoklinikan Vantaan Tammiston toimipisteessä. Vantaan lisäksi Autoklinikan Tesla-palveluverkostoon kuuluu neljä korjaamoa, jotka sijaitsevat Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa. Niissä voidaan korjata pintavauriot ja vaihdettavat osat.

– Rakennepuolen vauriot vaativat laitteistolta ja koulutukselta paljon, joten keskitämme kärkiosaamisemme ja -resurssimme yhteen toimipisteeseen. Samalla vahvistamme koko yrityksen osaamista alumiini- ja sähköautoteknologian osalta, joten Tesla-ajoneuvojen omistajat saavat palvelua kaikista Autoklinikan toimipisteistä. Tapauksesta riippuen vauriot korjataan joko paikan päällä tai lähimmällä Tesla-varustellulla toimipisteellämme, kertoo Ikävalko.

– Olemme ylpeitä voidessamme täyttää Teslan tiukat laatuvaatimukset ja tarjota modernia erikoisosaamista korjaamoillamme. Tesla-asiakkaat ovat erittäin hyvin perillä autonsa tekniikasta ja on hienoa, että voimme Autoklinikalla tarjota heille palvelua valtakunnallisesti läpi koko Suomen, toteaa Puskala.

Patrik Puskala, toimitusjohtaja, Autoklinikka-yhtiöt Oy
050 594 4085,