Tiedotteet 01.06.2017

Autoklinikka-yhtiöt Oy on ostanut Hämeen Kolarikorjauskeskus Oy:n liiketoiminnan. Hämeen Kolarikorjauskeskus Oy:n entinen omistaja Johannes Marttila jatkaa Autoklinikan palveluksessa Pirkanmaan alueen vetäjänä.

Suomen johtava vauriokorjaamoketju Autoklinikka-yhtiöt vahvistaa toimintaansa Pirkanmaalla ja ostaa Hämeen Kolarikorjauskeskus Oy:n liiketoiminnan. Kauppa koskee sekä Kangasalan päätoimipisteen että Vammalan Autoväri -nimellä kulkevan Sastamalan toimipisteen toimintaa.

Autoklinikan toimitusjohtaja Patrik Puskalan mukaan uusin yrityskauppa jatkaa yhtiön kasvustrategiaa.
”Hämeen Kolarikorjauskeskuksen ammattitaitoisen henkilöstön avulla voimme parantaa palveluidemme saatavuutta Pirkanmaalla huomattavasti. Tämä on myös erinomainen uutinen monille valtakunnallisille yritysasiakkaillemme, jotka ovat toivoneet meiltä entistä laajempaa läsnäoloa Pirkanmaalla. Johannes Marttila on merkittävä vahvistus Autoklinikan tiimiin.”, Puskala sanoo.
Myös Hämeen Kolarikorjauskeskuksessa ollaan tyytyväisiä kauppaan.

”Tämä on hieno mahdollisuus kehittää toimintaamme eteenpäin entistä vahvemmin resurssein, sillä ala ketjuuntuu kovaa vauhtia”, kertoo yhtiön omistaja Johannes Marttila. ”Halusin solmia kaupan nimenomaan Autoklinikan kanssa, sillä arvostamme samoja asioita: loistavaa asiakaspalvelua ja huolellista työskentelyä.”

Hämeen Kolarikorjauskeskus Oy:n liiketoiminta siirtyy Autoklinikalle 1.6.2017. Kangasalan ja Sastamalan toimipisteiden henkilöstö siirtyy Autoklinikan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Samalla Johannes Marttila nousee koko Pirkanmaan alueen vetäjäksi.

Pirkanmaan alueen kaupan lisäksi Autoklinikalle siirtyy 1.6.2017 rovaniemeläisen Roin Kone- ja Automaalaus Oy:n liiketoiminta, eli palvelua tarjotaan jatkossa myös Rovaniemellä. Autoklinikka onkin ylläpitänyt yli 20 prosentin vuotuista kannattavaa kasvuaan viimeisen kuuden vuoden ajan sekä orgaanisesti että yritysostoin.

”Ala keskittyy, koska tekniset osaamisvaatimukset ovat kasvaneet ja vakuutusyhtiöt ovat harventaneet kirjavaa kumppaniverkostoaan. Autoklinikka haluaa tarjota kumppaneilleen aidosti valtakunnallisen verkoston, jossa asiakas saa tutkitusti alan parasta palvelua”, Puskala taustoittaa.

Lisätietoa antavat:

Patrik Puskala, toimitusjohtaja, Autoklinikka-yhtiöt Oy
050 594 4085, patrik.puskala@autoklinikka.fi

Johannes Marttila, Autoklinikka Kangasala (1.6. lähtien)