Autoklinikka
en ru Avaa valikko
Autoklinikka laajentaa kymmenelle uudelle paikkakunnalle

Autoklinikka laajentaa kymmenelle uudelle paikkakunnalle

Suomen johtava vauriokorjaamoketju Autoklinikka-yhtiöt Oy tuplaa toukokuussa perustamansa Autoklinikka Partner-yhteistyökorjaamoketjun koon ja laajenee kymmenelle uudelle paikkakunnalle. Uudet Autoklinikka-paikkakunnat ovat Alavus, Hamina, Kangasala, Kouvola, Kokkola, Lohtaja, Sastamala, Seinäjoki, Ylivieska ja Mikkeli. Uusien korjaamojen myötä Autoklinikan Partner-yritykset hoitavat vuodessa noin 8500 vauriokorjausta, työllistävät 73 vauriokorjausalan ammattilaista ja nostavat Autoklinikka Partner-verkoston liikevaihdon 7,5 miljoonaan euroon.

Suomen suurimmaksi vauriokorjaamoketjuksi kasvanut Autoklinikka-yhtiöt vahvistaa valtakunnallista palveluverkostoaan kymmenellä yrittäjävetoisella yhteistyökorjaamolla. Autoklinikka Partner -ketjun ulottaminen sellaisille paikkakunnille, joilla ei ole Autoklinikka-yhtiöiden omia korjaamoja, on osa Autoklinikan strategiaa pirstaleisen autokorjaamoalan eheyttämiseksi ja yhtenäisen palveluverkoston kasvattamiseksi koko maahan.

”Olen erittäin ylpeä, että saamme verkostoomme kymmenen uutta toimipistettä jalkauttamaan Autoklinikan laatulupausta. Yhteistyöverkostomme vauriokorjaamot pääsevät hyödyntämään brändimme vahvuuksia ja saavat myös uutta asiakaskuntaa leasing- ja vakuutusyhtiöiden suosiessa laadukkaita ja luotettavia, laajan verkoston omaavia palveluntarjoajia”, kertoo Autoklinikan toimitusjohtaja Patrik Puskala ja jatkaa: ”Olemme lyhyessä ajassa tehneet useita yrityskauppoja, mutta myös yhteistyöverkostomme kasvattaminen palvelee niin autoilijoita kuin yritysasiakkaitamme. Ketjuuntuminen kasvattaa alan palvelu- ja laatuvaatimuksia ja helpottaa myös vakuutusyhtiöiden hallinnollista taakkaa.”

Partneruus Autoklinikan kanssa avaa kumppaneille lisää mahdollisuuksia yhteistyöhön vakuutusyhtiö- ja yritysasiakkaiden kanssa sekä takaa pääsyn tehokkaaseen yhteiseen hankintaverkostoon. Sen lisäksi kumppanit saavat käyttöönsä asiakastyytyväisyyttä mittaavan järjestelmän ja pääsevät mukaan markkinointiyhteistyöhön. Autoklinikka Partner -ketjun jäsenet jatkavat edelleen yksityisinä yrityksinä, mutta tulevat laatulupauksen täydentämiseksi saamaan yhtenäisen Autoklinikka-ilmeen sisustukseen, julkisivuun ja henkilökunnalle. Myös henkilökunnan koulutukseen panostetaan, sillä Autoklinikka kiinnittää kaikissa toimipisteissään erityistä huolta asiakaspalvelunsa ja -viestintänsä korkeaan tasoon.